wtorek, 9 lutego 2016

Sernik cioci Maryli

Dziś we Włoszech jest "Tłusty Wtorek" to taki odpowiednik naszego Tłustego Czwartku. Za pączkami nie przepadam, na faworki jakoś nie mam dziś natchnienia ale oddałabym wszystko za kawałek sernika cioci Maryli.
Niestety nie ma jej już wśród nas :( ale zawsze ją wspominam i nigdy nie zapomnę jak razem z moją mamą piekły różne ciasta, w tym mój ulubiony sernik :) Zawsze była walka o prawo do wylizania miski po masie serowej :) 


Niestety nie mam zdjęcia bo we Włoskim Lidlu nie uraczysz sera do sernika i ot taki mój los...

Składniki do masy serowej:
  • 1,5 kg - sera (najlepszy jest z Lidla taki w kubełku 1kg )
  • 2 szklanki - cukru
  • 1 - olejek cytrynowy (mały)
  • 1 - olejek waniliowy (mały)
  • 1 - kostka margaryny
  • 3 opakowania - budyniu waniliowego
  • 8 - jaj
  • kandyzowana skórka pomarańczy i rodzynki
Składniki do ciasta na spód:
  • 3 - jajka
  • 1/2 szklanki - cukru
  • 4 łyżki - mąki
  • 1/2 łyżeczki - proszku do pieczenia
  • 1/2 kostki margaryny
 Przygotowanie masy serowej:
 
Oddzielić  żółtka od białek. Białka ubić na sztywną pianę z połową cukru.
Żółtka utrzeć z resztą cukru, dodać rozpuszczoną margaryną (ciepłą ale nie wrzącą) i olejki.
Dokładnie zmiksować, dodać ser i budynie. Całość dokładnie utrzeć mikserem. Na koniec dodać do masy serowej skórkę pomarańczy i sparzone wcześniej rodzynki. 
Do masy serowej dodać ubitą pianę z białek i delikatnie wymieszać masę łyżką.

Przygotowanie ciasta na spód:

Utrzeć margarynę z cukrem, dodać jajka i dokładnie zmiksować. Na koniec dodać mąką z proszkiem do pieczenia i całość dokładnie utrzeć. Ciasto musi być dość gęste ( w razie czego dodać więcej mąki).

Na wysmarowaną blachę (ja jeszcze obsypuje ją bułka tartą) wyłożyć ciasto na spód, a na wierzch wylać masę serową.

Piec ok 1 godziny w temperaturze 180 C.

Przygotowanie jak widać jest proste, za to sernik jest wprost bajeczny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz