piątek, 28 sierpnia 2015

Syrop z mięty

Mięta to zawsze świetny dodatek do mięs i deserów, jest też niezastąpiona jako składnik wielu koktajli. Bardzo popularna jest przygotowana w postaci herbaty. Są różne sposoby przechowywania mięty. Można ją suszyć i zamrażać, ja natomiast proponuję przygotowanie syropu z mięty. 
Teraz w ogrodach mięta jest w nadmiarze (przynajmniej moim) więc może zamiast suszyć i ryzykować, że mięta zwietrzeje i nie będzie miała już takiego aromatu, lepiej ugotować z niej syrop i zamknąć cały aromat mięty w szklanej butelce. Nie ma nic lepszego jak gorąca herbata z dodatkiem syropu z mięty w długie zimowe wieczory :)

Składniki:
  • 1 litr wody
  • 1 kg cukru
  • ok 20 gałązek mięty ale im więcej tym lepiej ( ja daję ile wlezie do garnka :)
  • 4 łyżeczki kwasku cytrynowego
Wodę zagotować z cukrem, gdy cukier się rozpuści włożyć dokładnie umytą miętę i parzyć pod przykryciem ok 30 min po czym odstawić jeszcze na 30 min. Następnie całość przecedzić, dodać kwasek cytrynowy i zagotować. Gorący syrop wlać do słoików, słoiki dokładnie zakręcić i ustawić do góry dnem do ostudzenia. W ten sposób syrop się zapasteryzuje i można go będzie przechować przez zimę.

4 komentarze:

  1. Hoho idealna pora! Mnie zaś zastanawia czy kwitnąca mięta nadal się nadaje do zrobienia takich syropów, ponieważ już mi na działce kwitnie :)
    Mój plan aby zrobić z tego syropu kule do drinków :) formy kule do lodu

    OdpowiedzUsuń
  2. Kwitnąca mięta jak najbardziej się nadaje, usuń tylko kwiaty, można dać same liście bez łodyg, ja daję z łodygami. Jeśli chodzi o kule do drinków to polecam włożyć do każdej kuli kilka świeżych liści mięty, zalać wodą mineralną i tak zamrozić. Można zamrozić syrop tylko trzeba brać pod uwagę to, że jest on bardzo słodki i nie do każdego drinka się nadaje.

    OdpowiedzUsuń
  3. PROPONUJĘ DODAĆ SOK Z CYTRYNY, KWASEK TO SAMA CHEMIA, PRAKTYCZNIE NIE JADALNY, POZDRAWIAM.

    OdpowiedzUsuń
  4. z cytryną też dobry pomysł

    OdpowiedzUsuń