czwartek, 27 sierpnia 2015

Linguine z suszonymi pomidorami

Makaron - Włochy to królestwo makaronu, gdyby codziennie przygotować jeden przepis na "pastę" to myślę, że minimum przez rok byśmy jedli makaron :) 
Nie jestem wielkim fanem tych dań ale od czasu do czasu zje się z przyjemnością, szczególnie że dania są bardzo proste, szybko się przygotowuje i praktycznie można użyć wszystkiego. Jest jeden tylko warunek - produkty muszą być dobrej jakości.

Składniki (2 - 3 porcje)
  • 360g - linguine 
  • 400g - dojrzałych świeżych pomidorów
  • 120g - suszonych pomidorów z oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka - kapar (ja dałam 2 łyżeczki)
  • 1 ząbek czosnku (ja dałam 2 średnie)
  • 4 łyżki startego parmezanu
  • oregano lub majeranek (najlepiej świeże)
  • oliwa z oliwek
  • sól
Pomidory obrać ze skórki, pokroić w ćwiartki i usunąć nasiona. Ugotować makaron al dente w osolonej wodzie.
Na rozgrzaną oliwę z oliwek wrzucić poszatkowany czosnek wraz z suszonymi pomidorami pokrojonymi w paski. po kilku minutach dodać świeże pomidory, kapary i oregano. Całość posolić i dusić pod przykryciem ok 10 min. Na koniec dodać ugotowany makaron, dokładnie wymieszać i gotować 3 min. Makaron podawać posypany startym parmezanem. 
Danie proste w przygotowaniu i bardzo smaczne.

Poniżej są dwa skany z książki "Pasta sapori d'Italia", na których przedstawione są rodzaje makaronów. 


Jak widzicie rodzai makaronów jest dość sporo i warto jest poeksperymentować, bo smak, mimo że ciasto niby takie samo, jest całkiem inny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz