środa, 1 lipca 2015

Sałatka po japońsku - czyli JAKO TAKO

Sałatki bardzo często powstają, gdy w lodówce nazbiera nam się różnistych różności i nie wiadomo co z tym zrobić. Cóż mi po ostatnim robieniu sushi została marynowana tykwa i rzodkiew, wczoraj z obiadu zostało mi trochę czerwonego ryżu, czyli dziś na lunch sałatka:)
Ciekawy smak!
Ta sałatka jest dla tych co lubią sałatki na słodko.

Składniki:
  • 100g - czerwonego ryżu (może też być brązowy)
  • kilka listków marynowanej tykwy
  • kawałek marynowanej rzepy
  • mała puszka kukurydzy
  • puszka tuńczyka w sosie własnym
  • do wyboru sos sojowy lub sos słodko-kwaśny (ja wybrałam sos sojowy)
Ryż ugotować, tykwę i rzepę pokroić na małe kawałki, tuńczyka odcedzić. Wszystkie składniki wymieszać i doprawić sosem. Tu do wyboru sosy, mi bardziej smakuje z sosem sojowym ale sos słodko-kwaśny też nieźle pasuje.
Szybko i smacznie, polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz