czwartek, 26 lutego 2015

Frittata z brokułami, ziemniakami i anchois

Danie to zawiera antyoksydanty: omega 3, vitaminy i minerały, karbinol, wpływa na poprawną pracę jelit oraz prawidłową gospodarkę wodną organizmu. Przygotowanie w szybkowarze zapobiega utracie wartości odżywczych potrawy.
Potrawa bezglutenowa dedykowana również osobom uczulonym na przetwory mleczne.


Składniki (4 porcje):
  • 5 - jajek
  • 250g - brokuła
  • 3 (280g) - niedużych ziemniaków
  • 2 filety - solonego anchois
  • 1 ząbek - czosnku
  • oliwa z oliwek
  • sól
Ziemniaki obrać i gotować w szybkowarze przez 15 min od zagotowania lub normalnie w osolonej wodzie (też przez 15 min od zagotowania). Brokuł podzielić na różyczki, jeśli używacie mrożonego to trzeba go zamrożonego wrzucić do wrzątku na 10 min.
Na głęboką patelnię wlać trochę oliwy, dodać ząbek czosnku (ja dałam 2) i anchois. Lekko podsmażyć i dodać brokuł. Podlać trochę wodą i gotować pod przykryciem kilka minut tak aby brokuły pozostały chrupkie. 
Następnie wyjąć czosnek, ziemniaki zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Przełożyć warzywa do miski dodać roztrzepane jajka doprawić do smaku solą i delikatnie wymieszać.
Rozgrzać patelnię z odrobiną oliwy i wlać przygotowaną masę. Gdy masa się zetnie przewrócić na drugą stronę i smażyć jeszcze ze 3 min. 
Ja smażyłam na małym ogniu pod przykryciem a potem by przewrócić na drugą stronę, przekroiłam na pół i szeroką łopatką przełożyłam na drugą stronę. 

Źródło:Cotto e mangiato, Le ricette per stare bene, Tessa Gelisio, Giuseppe Di Fede, wydawnictwo Fivestore 2014r

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz