poniedziałek, 23 lutego 2015

Fasolka szparagowa z ziemniakami i sosem pesto


Danie to ma działanie moczopędne , zawiera dużo witaminy A, B i C oraz soli mineralnych zwłaszcza potasu co zapobiega zatrzymywaniu wody w organiżmie. Potrawa wpływa na prawidłową pracę jelit, ułatwia trawienie i oczyszczenie organizmu.

Przepis dedykowany wegetarianom, weganom, osobom z chorobami serca i wysokim poziomem choresterolu oraz dla osób uczulonych na produkty mleczne.

Składniki (4 porcje):
  • 500g - fasolki szparagowej
  • 3 (750g) - dużych ziemniaków
  • 50g - pesto di basilico
  • oliwa z oliwek
  • sól
Fasolkę umyć, obciąć końcówki i ugotować w osolonej wodzie. Ziemniaki obrać i ugotować na parze. 

Według przepisu z książki warzywa włożyć do salaterki dodać sos pesto, trochę oliwy i delikatnie wymieszać. Przyprawić solą do smaku.

Ja natomiast zrobiłam trochę inaczej. Rozgrzałam patelnię wlałam trochę oliwy dodałam pesto, po czym wrzuciłam na rozgrzany sos warzywa. Delikatnie wymieszałam i nie soliłam bo pesto jest jak dla mnie wystarczająco słone. 

To danie jest zaskakująco smaczne :)


Źródło:Cotto e mangiato, Le ricette per stare bene, Tessa Gelisio, Giuseppe Di Fede, wydawnictwo Fivestore 2014r

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz