poniedziałek, 12 października 2015

Kraby z warzywami

Kraby mają smaczne i delikatne mięso, szczególnie cenione jest mięso ze szczypiec, jest źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, witaminę C i B12, kwas foliowy, wapń, magnez, żelazo, fosfor, potas, cynk, selen i miedź.


Doskonale sprawdza się jako mięso gotowane, smażone czy jako składnik zup i sałatek. Można je faszerować różnymi nadzieniami. Przecierane mięso doskonale sprawdza się jako dodatek sosów i kremów. Kupując żywe kraby lepiej poprosić o samce, są droższe ale i jest więcej w nich mięsa.
W internecie jest niezliczona ilość przepisów z mięsa kraba - głównie różnego rodzaju makarony. Moja propozycja to krab z warzywami, proste i smaczne danie.


Składniki (2porcje):
  • 2 - średniej wielkości kraby
  • 2 - marchewki
  • 2 - nieduże cukinie
  • 300g - pomidorków koktajlowych
  • 200ml - wytrawnego białego wina
  • 2 - ząbki czosnku
  • 3 - cebulki szalotki
  • sól i pieprz - do smaku
  • natka pietruszki
  • oliwa z oliwek 

Kraba dokładnie umyć szczoteczką uważając na jego kleszcze. Są dwie wersje przepisu: wrzuca się całego kraba do warzyw i dusi lub przed dodaniem kraba do warzyw trzeba go ugotować i obrać (dodaje się samo mięso). Ten drugi sposób zaoszczędza kłopotów z obieraniem skorupiaka podczas jedzenia. Ja wybrałam drugi sposób, czyli po umyciu ugotowałam kraba w osolonej wodzie (ok 10 min)

Warzywa pokroić wg uznania. Ja pokroiłam cebulę, marchew, cukinię i czosnek w plasterki a pomidorki przekroiłam na pół. Można też zetrzeć warzywa na tarce (marchew i cukinia) wtedy powstaje smaczny sos do makaronu (polecam linguine).

W głębokiej patelni rozgrzać oliwę i wrzucić czosnek z szalotką, lekko zeszklić i dodać marchew, a po kilku minutach cukinię. Patelnię przykryć i kilka minut poddusić, po czym dodać pomidory, natkę pietruszki. Całość doprawić, podlać winem i dusić kilka minut. 

Gdy warzywa będą prawie gotowe wrzucić do warzyw kraba lub obrane mięso z kraba, wymieszać i dusić jeszcze ok 10 - 15 min.

Danie podałam ze świeżym chrupiącym pieczywem grano duro, równie dobrze można ugotować makaron tu polecam linguine. 

Dla tych co pierwszy raz zabierają się za przygotowanie potrawy ze świeżych krabów odsyłam do filmiku, który pokazuje jak należy obchodzić się z krabem.
https://youtu.be/o00TYdFqmdM

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz