piątek, 12 czerwca 2015

Sushi

Sushi wprost uwielbiam i mogłabym jeść je codziennie, niestety koszt gotowego shushi wręcz odstrasza. W związku z tym zakupiłam taki mini zestaw startowy  do robienia sushi za 7 euro, by poeksperymentować i przekonać się czy warto zainwestować w bardziej profesjonalny zestaw.

Nie będę się rozpisywać o sposobie przygotowania, gdyż w internecie jest tego masa. Ja polecam te dwa filmiki oraz jedną stronę internetową, które fajnie pokazują jak wykonać sushi.



Zadanie wykonane i powiem wam jedno - prościzna :)  

Jeśli ktoś lubi te smaki zachęcam do przygotowania sushi w domu. Może to być fajna propozycja do spędzenia wolnego czasu z rodziną. Tak jak widać na filmikach niekoniecznie składnikiem musi być surowa ryba, również dobrze można ją usmażyć. Dobór składników pozostawiam waszej wyobraźni i mogę się założyć że nie jedno cudo wyczarujecie :)



Najłatwiej jest zrobić Nigiri, czyli po prostu ulepiony ryż w wałeczek lub prostopadłościan z kawałkiem ryby lub ugotowanej krewetki na wierzchu.
Bardziej skomplikowane są  Maki i Uramaki.
Maki  -  na nori (prasowane algi) układa się cienką warstwę ryżu, na ryż dodatki i zwija się rulonik. po czym przecina się na 6 równych części.
Uramaki - to jakby odwrotność Maki, po posmarowaniu nori ryżem, odwraca się całość ryżem do dołu a na nori układa się dodatki. Całość zwijamy w rulonik i przecina na 6 części.


Jeśli chodzi o dodawanie wasabi to jestem zwolennikiem podawania go osobno, dzięki temu każdy może sam sobie dozować ostrość dania.

Ja, jako że pierwszy raz zabrałam się do przygotowania sushi, wybrałam najprostsze składniki, czyli:
  • ryż - to wiadomo :) 250g to aż nad to dla 2 osób
  • avokado
  • świeży ogórek
  • surowy tuńczyk
  • surowy łosoś
  • nori
  • sos sojowy - ja polecam Kikkoman (są 2 rodzaje bardziej słony i mniej, ja używam tego mniej słonego)
  • wasabi
Najważniejsza sprawa jest taka, że produkty muszą być bezwarunkowo świeże i dobrej jakości.

Co mogę doradzić?
  • dobrze mieć miseczkę z wodą i zwilżać LEKKO dłonie podczas formowania ryżu.
  • mokra ściereczka super sprawdza się podczas krojenia, nóż za każdym razem przecieramy jednocześnie zwilża się powierzchnię i czyści z ryżu
  • nóż musi być bezwarunkowo ostry jak brzytwa i bez ząbków
  • matę bambusową najlepiej owinąć dokładnie folią spożywczą, łatwiej się roluje i nic nie przykleja do powierzchni
Ot i to chyba wszystko z mojej strony. 
Życzę miłej zabawy z ryżem i smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz