piątek, 10 kwietnia 2015

Paella z kurczakiem, kalmarami i małżami

Danie to dostarcza dużo energii do organizmu a jednocześnie jest dedykowane dla osób będących na diecie niskokalorycznej. Wszystkie składniki bogate w wysoko wartościowe białko, zapewniają również witaminy i minerały dla organizmu. Danie bardzo smaczne polecane dla diabetyków i osób uczulonych na laktozę i z wysokim poziomem cholesterolu.

Składniki(4porcje):
  • 200g - białego ryżu
  • 200g - mięsa kurczaka pokrojonego w kostkę
  • 150g - kalmarów - krążków 
  • 12 szt - małży - Cozze
  • 150g - zielonego groszku
  • 300g -  pomidorów pelatti z puszki
  • 200g - cebuli białej
  • peperoncino (suszonego)
  • szafran (ja nie miałam to nie dałam i tyle :)
  • 100ml - wytrawne białe wino
  • 500ml - bulionu
  • oliwa z oliwek
  • sól
Ci co mnie znają wiedzą, że zazwyczaj nie robię dokładnie tak jak jest w przepisie, za co byłam regularnie strofowana przez moją nauczycielkę w średniej szkole (serdecznie pozdrawiam ). Tak też będzie i z tym przepisem - wg mnie jest trochę pokręcony więc go trochę uprościłam :) Jak ktoś będzie chciał oryginał dajcie znać.

W głębokiej patelni podsmażyć na oliwie z oliwek zeszklić pokrojoną cebulę, dodać kurczaka i obsmażyć na złoty kolor. Po czym dodać wg uznania peperoncino (ja dałam jedną małą papryczkę), kalmary i po kilku minutach podlać winem. Gdy wino odparuje dodać pomidory pelatti i zielony groszek. 

W tym czasie w osobnym garnku ugotować ryż do połowy twardości, a w bulionie małże do momentu aż się otworzą i można będzie wyjąć je z muszli. Nie polecam wrzucania z muszlami, choć to fajnie wygląda, niewygodne jest w jedzeniu i można trafić na kawałki muszli podczas jedzenia.

Dodać podgotowany ryż i małże oraz szafran i gotować mieszając, aż ryż będzie miękki.

Danie w sumie proste i szybko się przygotowuje, ale przede wszystkim baaardzo smaczne.



Źródło:Cotto e mangiato, Le ricette per stare bene, Tessa Gelisio, Giuseppe Di Fede, wydawnictwo Fivestore 2014r

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz