środa, 18 marca 2015

Ryba pieczona z warzywami

Pieczenie wpływa na lepszy smak i aromat potrawy a jednocześnie zachowuje wartości odżywcze składników. Dzięki czemu potrawa jest o wiele zdrowsza i delikatniejsza. 
Jest to danie bezglutenowe dedykowane diabetykom, osobom uczulonym na produkty mleczne, osobom z wysokim poziomem cholesterolu i będącym na diecie niskokalorycznej.

Składniki (4porcje):


  • 480g - filet z ryby (ja użyłam Branzino)
  • 720g - ziemniaków
  • 70g - marchewki
  • 140g - papryki czerwonej
  • 250g - cukinii
  • 200g - białej cebuli
  • pęczek natki pietruszki
  • 100ml - białego wina
  • oliwa z oliwek
  • sól i pieprz (do smaku)
Warzywa obrać i pokroić: cebulę, paprykę i ziemniaki w kostkę, marchew i cukinie w ok 1 cm plastry. Na patelni rozgrzać oliwę z oliwek i podsmażyć na niej warzywa przez ok 15 min, po czym doprawić solą i pieprzem. Ja dodałam jeszcze pietruszki i odrobinę czosnku.

Filety z ryby doprawić solą i pieprzem polać oliwą z oliwek i posypać posiekaną  natką pietruszki.
Warzywa wyłożyć do worka przeznaczonego do pieczenia, na wierzch położyć rybę, podlać winem i szczelnie zamknąć. Ja użyłam zamiast worka specjalnych pojemników do zapiekania z pokrywką.
 
Piec w piekarniku nagrzanym do 200*C przez ok 20 - 30 min w zależności od wielkości filetu.

Danie proste, smaczne i lekko strawne.

Źródło:Cotto e mangiato, Le ricette per stare bene, Tessa Gelisio, Giuseppe Di Fede, wydawnictwo Fivestore 2014r

2 komentarze:

  1. Waczywa, wyfilet? Popraw prosze te slowa, bo zle sie czyta ten przepis. Danie prezentuje sie kolorowo i zdrowo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, już poprawiłam

    OdpowiedzUsuń