piątek, 6 marca 2015

Królik w zalewie

Jest to moja wersja przepisu, zamieszczonego w książce "Cuciniere, Regioni Italiane". Jest to przepis z regionu Lombardia, z tym że składnikiem głównym oryginalnej receptury jest zając, ja niestety zająca nigdzie nie mogłam kupić więc ją  "lekko" zmodyfikowałam.

Składniki (4 porcje):
  • 1 - królik
  • 80g - masła
  • 80g - boczku
  • sól

Zalewa:
  • 1 litr - czerwonego wytrawnego wina
  • 200 ml - octu balsamicznego (ja dałam do smaku)
  • 1 - cebula
  • 1 - marchew
  • 1 - gałązka selera naciowego
  • 2 - duże ząbki czosnku
  • 1 - gałązka tymianku (ok 1,5 łyżki posiekanego)
  • 1 - gałązka rozmarynu  (ok 1,5 łyżki posiekanego)
  • 1 - gałązka szałwii  (ok 1,5 łyżki posiekanego)
  • 1 - gałązka mięty lub bazylii  (ok 1,5 łyżki posiekanego) - ja dałam miętę
  • 2 - 3 - liście laurowe
  • po 1 łyżeczce - goździków, owoców jałowca i czarnego pieprzu
  • kawałek cynamonu lub pół łyżeczki sproszkowanego
  • gruba sól - do smaku zalewa musi być lekko słonawa

Przygotować zalewę:

Warzywa pokroić w kawałki wymieszać z ziołami i zalać winem z octem.
Królika pokroić na kawałki i włożyć do zalewy. Całość włożyć na noc do lodówki.

Królika wyjąć z zalewy lekko osuszyć. Na głębokiej patelni na maśle podsmażyć boczek, po czym dodać mięso i obsmażyć na złoty kolor. Dodać warzywa z zalewy, lekko podlać sosem z zalewy i dusić ok 40 min.  

2 komentarze: