sobota, 24 stycznia 2015

Grillowanie

Jak u Was z sezonem grillowym 2015? bo mój sezon grillowy uważam za otwarty :) Nawet udało mi się znaleźć polskie piwo  bo te włoskie jakieś dziwne są. Włosi może i znają się na winach ale piwa lepiej niech nie produkują.

Wróćmy jednak do grillowania. Nie wiem co zazwyczaj ląduje na Waszych grillach, na moim ląduje karkówka, mic (rumuński) i różnego rodzaju szaszłyki zarówno z mięsa jak i owoców morza.
  • przygotowanie karkówki - ja używam czerwony Delicate do mięs, rozrabiam go z oliwą z oliwek i smaruję ok 3 cm plastry karkówki. mięso wkładam w plastikowym pudełku do lodówki na min. 3 godz.

  • mic - to tradycyjna potrawa z Rumunii, super sprawa. Najprościej jest przygotować mic z gotową przyprawą do Cevapcici. Na opakowaniu z tyłu jest załączony przepis. Smak jest bardzo zbliżony do mic, które miałam możliwość spróbować w Rumunii. Podany przepis na opakowaniu różni się tylko rodzajem mielonego mięsa bo do mic mięso mielone jest mieszane wołowo - baranie lub jak ktoś nie lubi baraniny wołowo - wieprzowe. Troszkę później napiszę oryginalny przepis na mic


  • szaszłyki - szaszłyki mogą być różne, ja preferuję 2 rodzaje:

    • Szaszłyki wieprzowe każdy myślę że zna. Ja używam łopatki lub karkówki do szaszłyków, mięso doprawiam jak karkówkę powyżej i odstawiam na 2 godz., w między czasie kroję w większe kawałki paprykę czerwoną, cebulę i boczek surowy. Wszystko nadziewam na szpikulec do szaszłyków i gotowe.
    • Szaszłyki z owoców morza i ryb, czyli z krewetek, sepii, ośmiornicy, kalmarów oraz ryb tuńczyka i łososia. Ośmiornicę, kalmary, tuńczyka i łososia kroję w większe kawałki. Kawałki nadziewam na szpikulec losowo. Fajne jest połączenie łososia z tuńczykiem, sepii z ośmiornicą, kalmarów z krewetkami ale to zależy co akurat mam z produktów. Następnie mieszam oliwę z oliwek z rozgniecionym czosnkiem, solą i pieprzem. Zamaczam szaszłyki w tak przygotowanej oliwie i kładę na grilla albo patelnię grillową


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz