piątek, 20 marca 2015

Ryż z warzywami - szybko i zdrowo

Mięso, mięso, mięso ciągle mięso na obiad, a może tym razem coś lekkiego, łatwego w przygotowaniu i bez mięsa?
Ryż to bardzo fajny pomysł, szczególnie że cokolwiek się wrzuci i tak z ryżem będzie pasowało.
Ja od czasu do czasu gdy nie mam pomysłu na obiad a za to sporo warzyw w lodówce, robię ryż z warzywami. Jakie warzywa to w sumie zależy co akurat mam w lodówce, ta sama historia z rodzajem ryżu. Z warzywami najbardziej mi smakuje ryż Basmati ale równie dobrze może być każdy inny.

Składniki:


  • 200g - ryżu
  • 2 małe cebulki ze szczypiorkiem
  • 200 g - marchewki (ja użyłam mini marchewek)
  • 200 g - fasolki szparagowej
  • 200 g - papryki kolorowej (można kupić małe słodkie papryki w 3 kolorach pakowane razem)
  • 1 nieduża - cukinia
  • 200 g - pomidorków koktajlowych
  • 200 g - zielonego groszku
  • 2 ząbki - czosnku
  • pęczek zielonej pietruszki
  • można dodać rozmarynu, tymianku, ziół prowansalskich, przyprawy do grillowania warzyw - wg uznania lub po prostu sól i pieprz ja dodaję czasem vegety.
  • oliwa z oliwek
Ryż ugotować osobno. Warzywa umyć i pokroić w kostkę, pomidorki przekroić na pół a czosnek przecisnąć przez praskę lub bardzo drobno posiekać.
W głębokiej patelni rozgrzać oliwę z oliwek i wrzucić marchewkę, fasolkę szparagową i cebulę, przykryć i pogotować z 5 min. Po czym dodać paprykę i gotować kolejne 5 min. Następnie cukinię i groszek a na końcu pomidory.
Lepiej nie wrzucać wszystkiego na raz bo poszczególne warzywa mają różny czas gotowania i część się po prostu rozgotuje a część będzie twarda. 
Na koniec dodać natkę pietruszki.
Na talerz wyłożyć ryż a na wierzch warzywa. Można też przed podaniem wymieszać warzywa z ryżem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz